Kahuika, Jeremia(s) * ?, ? † . Was from Gibeon. Attended course for itinerate evangelists in Paulinum from Feb. 1950 RMG 2.651a p. 153, Completed this course - amongst a group of 10 finalists - in June 1951 with the result "nearly good". AELCRNVIII2.17.7CircularLetterbyFPönnighaus1947-1951 Letter of Pönnighaus to the othe RMS missionaries of 26.6.1951. Married on 10.9.1946 in Gibeon to: Magdalena Kooper born 4.9.1927 baptized 6.11.1927 confirmed 26.11.1946 in Gibeon Child: Simon born 21.12.1945 baptized 16.7.1947 in Gibeon AELCRN\AELCRNVIII2.17.7CircularLetterbyFPönnighaus1947-1951 467_6725.jpg, After the completion of the course in June 1951 was send to Gibeon. RMG 2.651a p. 135 Mentioned in speach/article RMG 2.640b p. 042, During the ordination of Josef Hansen on the 22.08.1954 in Stamprietfontein, the two Evangelists, Jeremias Kahuika and Fritz /Ui-+Nûseb are present.1 Co-workers conference 1955 RMG 2.642 p. 027, Mitarbeiter der Südsynode im August 1957 Nachname Name Gemeinde Funktion Anzahl Kinder (<21J) /Goagoseb Hendrik Rehoboth Pastor 3 /Ui +Nuseb Frederik Mariental E 3 Adam David K'hoop HE 3 Alcock Gustav Rehoboth E 7 Awoseb Andreas K'hoop Diakon 6 Beukes Johannes Rehoboth Pastor 5 Boois Salomon Aranos HE 4 Boois Petrus Bethany E 1 Dausab Traugott Itsawisis HE 7 De Klerk Johannes Aroab HiE 5 Frederik Johannes Hammrevier E 0 Frederik Isaak Bethany E 6 Gariseb Franz Gochas E 2 Goliath Daniel Berseba Pastor 0 Goliath Samuel David Schneefontein E 1 Hanse Josef Stampriet Pastor 4 Isaak Cornelius K'hoop Pastor 6 Isaak Samuel H. Maltahöhe E 12 Isaak Salomon David Berseba E Unmarried Isaak Eduard Berseba HE - Ja Johannes Moses Maltahöhe E - Jager Ernst Karasburg HE 0 Jakob Isaak Mariental E 2 Kaffer Ernst Warmbad HE 0 Kahuika Jeremias Hoachanas E 4 Mungunda Willem Mariental HE 7 Nikodemus Abel K'hoop E 0 Petrus Adam Rehoboth E 7 Pieter Paul Gibeon HE 6 Snewe Lukas Lüderitz HE 8 Swartbooi Isaak K'hoop E 4 Tiboth Thomas Rehoboth HE 6 Quelle: Tötemeyer an Bitzer, 13.08.1957. AELCRN I 3.14 Korrespondensie Suidsinode. 1956-19642:123. Jahresbericht als E: Ab 01.08.1958 in Mariental. "[...] alhoewel sy gedagtes by die Rooinasie in Itzawisies is. Tog het hy op versoek van sy Leraar na Mariental gekom, tot tyd en wyl hy toegelaat word om meer suidwaarts te trek."2 Was issued with a certification of exemption from pass law in the rank as an Evangelist of the Evangelical Lutheran Church in S.W.A. from the headquarter Mariental in November 1961.3 In ihrer Sitzung vom 18.03.1957 wird der Vorstand der Südsinode von Missionar Mayer informiert, dass die Evangelisten Jeremias Kahuika, Isaak Jakob und Fritz /Ui-+nuseb aus dem Dienst suspendiert wurden. Mayer bittet die Synode, zu überlegen, wie den drei Mitarbeitern geholfen werden kann.4 Am 16.08.1962 schreibt Tötemeyer ausführlich über Jeremias Kahuika an den Landespräses. Kahuika wäre zwar nach eigenen Angaben zweimal im Gottesdienst von Wilhelm Mugunda gewesen, er habe aber nicht die Absicht der Mugunda-Kirche anzuschließen. Er wäre zwar "zwischendurch einmal [aus der Gemeinde] weggegangen", aber das sei ein Versehen von Albat gewesen. Mayer, der Kahuika gut kennt, schlägt auch vor, "[...] ihn nicht fallen zu lassen", aber ihn auch nicht mehr in den Marientaler Bezirk zurückgehen zu lassen. Albat schlägt vor ihn mit einem Evangelisten-Gehalt anzustellen und für Albat als Dolmetscher und Helfer bei Evangelisationen zur Verfügung zu stellen. Tötemeyer - als Südsynoden Präses - schreibt weiter: "Kahuika ist ein fähiger Mann, der auch Fähigkeit im Einüben von Liedern besitzt. - Von der Kirchenzucht könnte man ihn jetzt entbinden.-"5 Diehl auf der Synode 1962 über die Trennung von Mungunda: "Die oorspronklike ware feite wat op 18 Junie 1961 in Mariental tot afval van Willem Mungunda gelei het, is algemeen bekend. W. Mungunda het intussen deur leunagtige propaganda en deur misbruik van die naam van die Rynse Sending en van die Evangeliese Lutherse Kerk probeer om sy gemeente ook in die orige distrik Mariental bymekaar te maak. Deur hierdie misbruik van die naam "Ryns" het hy bewus ?n groot deurmekaar onder ons kerklede veroorsaak en in hierdie deurmekaar het hy begin om sy skape te vang en by sy kraal in te skakel. Sedert die Sinode van Rehoboth 1960 het ons alle sprobeer om die naam "Ryns" wettiglik te laat beskerm, maar ons kon nie daarin slaag nie, omdat so ?n wet eenvoudig nie bestaan nie. Hoe groot finaal dié deel is wat met Mungunda afgebreek het, kon nie noukeurig vasgestel word nie. Saam met W. Mungunda het die evangelis Jeremias Kahuika weggebreek, wat in die jongste tyd begin om ook in die Berseba-Reservaat propaganda te maak vir Mungunda se Kerk."6 Auf einer Gemeindeversammlung in Berseba, am 08.06.1964 unter dem Vorsitz von Tötemeyer hört sich die ganze Angelegenheit anders an. Dort heißt es in dem Protokoll: "(Aanmerking van voorsitter hieromtrent: Een van die mense wat persoonlik met die voorman by die kerkbestuurslede Pastor Groth en Pastor Lübke was namelik Josef Kahuika is een van die ergste opstokers as lid van die Willem Mungundakerk AMA.)"7 Married: Children: Education: Other family members connected to RMS: Ein Grabstein auf dem Friedhof in Mariental erinnert an Sofia Kahuika (geb. 12.09.1931, gest. 20.07.2002). Mission Stations: History with the RMS: 1 BRMG 1954:254-256. 2 AELCRN I 3.14 Korrespondensie Suidsinode. 1956-19642:24. 3 NAN BAC 25. 4 AELCRN I 3.14 Korrespondensie Suidsinode. 1956-19642:148. 5 AELCRN I 3.16 The Southern Synod Correspondence. 1961-1964:237. 6 AVEM RMG 2.699a:67. 7 AELCRN I 3.16 The Southern Synod Correspondence. 1961-1964:102. --------------- ------------------------------------------------------------ --------------- ------------------------------------------------------------